پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119472
وجود بن بست سياسي در آمريکا/ مردم آمريکا عملا از حق انتخاب برخوردار نيستند
تاریخ انتشار : 1393/08/18 10:50:07
نمایش : 1551
مردم آمريکا فقط بايد سياست ها و برنامه هاي يکي از اين دو حزب را انتخاب کنند و انتخاب ديگري نمي توانند داشته باشند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يزدان جلالي، کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار جهان بين نيوز با اشاره به روال معمولي مشارکت پايين مردم آمريکا در انتخابات مختلف و به ويژه در انتخابات اخير اين کشور گفت: برعکس آن چه برخي مي پندارند و ادعاي آزادي که در آمريکا مطرح مي شود، به دليل وجود فقط دو حزب جمهوري خواه و دموکرات در آمريکا، فضاي بسته سياسي در اين کشور حاکم است.

وي شرايط سياسي حاکم بر امريکا را مشابه با زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوي در ايران دانست که با تاسيس حزب رستاخيز همگان را مجبور به عضويت در اين حزب و يا خروج از کشور کرد و افزود: مردم آمريکا هم فقط بايد سياست ها و برنامه هاي يکي از اين دو حزب را انتخاب کنند و انتخاب ديگري نمي توانند داشته باشند.

اين کارشناس مسائل سياسي در ادامه گفت: اوباما در اجراي قول هايي که به مردم کشورش داده بود، چندان موفق نبود ولي در عين حال همين جمعيت حداقلي شرکت کننده در انتخابات، چاره اي جز برگزيدن کانديداهاي حزب رقيب نداشتند وگرنه برنامه ها و شعارهاي جمهوري خواهان عاملي براي پيروزي شان نبود.

جلالي، با اشاره به درصد پايين شرکت کنندگان در تاريخ انتخابات آمريکا گفت: اين آمار بيانگر اين است که ليبرال دموکراسي جايگاهي براي به صحنه آوردن مردم ندارد، قادر نيست که انگيزه اي را براي حضور مردم ايجاد کند و حکايت از وجود و تشديد بن بست سياسي در امريکا دارد.

وي، ايجاد فضاي توهم نقش بي بديل آمريکا در جهان به خصوص تامين امنيت جهاني و بزرگ نمايي رسانه اي آن را يکي از شيوه هاي اصلي دولتمردان اين کشور براي همين مشارکت حداقلي مردم در انتخابات عنوان کرد.

اين کارشناس مسائل سياسي، لابي صهيونيستي يهودي را در انتخابات هاي امريکا، اثرگذار ترين عامل دانست و افزود: به اعتراف سياستمداران آمريکايي، هر حزبي براي موفقيت، به دست اين لابي و حمايت هاي مالي آن چشم دوخته است و در نهايت خود را ملزم به اطاعت از سياست هاي ديکته شده تعريفي اين لابي مي داند و نه خواسته هاي مردم کشورش.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html